» Söndag 18 mars 2012

Den stora röjardagen alltså!

Har ju tidigare skrivit här att jag blir så pysslig och rensig (kan man säga så??) av mig när vårsolen tittar fram och det bröjar bli varmare utomhus, så därför har jag laddat hela veckan för en riktig fixar- och röjar dag idag!

Började med förrådet hemma i förmiddags och tömde en stor kista med hästprylar som jag och mamma delar på. Visade sig att 98% av prylarna var mina dock haha! Men rensade bort en hel del och däribland massor av gammalt mindre vackert julpynt till boxen. Hittade även en del saker jag ska försöka sälja och om jag lyckas med det blir jag lycklig! :)

När jag kände mig klar i förrådet lade jag ut två annonser på salusaker på internet och tog sedan bilen upp till stallet. Japp, bilen hihi! Känns stort att skriva så ochvi behöver ju inte låtsas om att jag endast övningskörde och inte körde ensam, det får vara vår hemlis! ;)
Väl framme tog jag först tag i boxen och fyllde på med massa nytt och mysigt torv och spån, så nu sover Zäta gott inatt :) Efter det blev det lunch och sedan smörjstuga.

Smörjde all min läderutrustning vilket inkluderar 2 träns, stövlar, extratyglar, gaiters, extra pannband, lädergrimma samt en grimma jag ska sälja. Passade även på att tvätta alla skitiga schabrak och lindor så nu är Zätas och min garderob tiptop! (y) :) Känns skönt att verkligen veta att allt är rent och fräscht! Speciellt eftersom tävlingssäsongen snart drar igång på riktigt ... :)

Efter smörjningen var det dags för dagens tredje stora projekt; plakettflytten! 
Sedan Zäta bytte box till en annan del av stallet har jag inte flyttat hans plaketter, av olika anledningar. Men idag tog jag tag i det och kände mig glad och duktig, tills jag upptäckte att det inte fanns ett enda borrhuvud som passade till skruvarna vi jag använt till att sätta upp plaketterna. Därför fick jag sitta och skruva ur varenda skruv för hand och var då mindre glad haha! Därför tog det hela mycket längre tid än jag planerat så jag hann bara sätta upp 2 plaketter på nya dörren. Men nu är de ju iaf nerplockade så det är ju bara den roliga delen kvar, måste bara hitta en fungerande skruvdragare för jag vägrar att skruva i alla för hand också! ;)

Att fixa och trixa är ungefär det enda jag sysselsatt mig med idag. Har inte haft lust till så mycket mer och har känt mig lite nere hela helgen tråkigt nog. Jag vill ju vara glad! Men jag får känna mig nöjd med det jag har åstadkommit helt enkelt! :)



- Såhär långt kom jag idag med att sätta upp plaketterna på nya dörren. Att skruva för hand är inte min grej, händig finns inte med som en merit i mitt register! ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback