» Jag går i väntans tider

Dock inte på en bebis haha, utan på tussilago's ;) Världens sötaste och vårigaste blomma som jag verkligen vill ska ploppa upp ur marken nu!

Varje dag när jag går sista biten från bussen och hem går jag genom en tunnel med två "grässlänter" runt om, och dessa är de ställen där jag först brukar hitta tussilago's på våren. Men än så länge har de inte dykt upp och häromdagen slog det mig att de borde vara påväg. Så mysigt så :)

Måste bara berätta ett roligt minne om tussilago's nu när jag ändå är igång och pratar om dem;
- Förra våren var jag och mina vänner uta och skrittade i skogarna runt stallet. Och när vi red på en väg som kantas av diken på varje sida får jag plötsligt syn på årets första små gula blommor, och för att de andra inte skulle missa dem och för att jag blev lite för exalterad utbrister jag "Kolla, massa Gulletussor!" Det har jag skrattat mycket åt i efterhand kan jag lova haha :)

- Bildkälla




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback