» En slagen krigare

Lite så känner jag mig just nu tyvärr, har för första gången på länge blivit påmind om att det inte alltid är helt smärtfritt att hålla på med hästar haha!
För det första har jag ett sår på handen som från början kom från en sticka från en träbom i lördags. Problemet med detta är att såret inte vill läka och sitter precis där jag böjer handen, alltså känner jag det hela tiden.

För det andra har min fot fått känna att den lever. Igår när jag och Hillev skrittade i skogen halkade nämligen Zäta omkull helt plötsligt. Självklart drog jag också i backen och landade typ på sidan och höften, men det var inte så farligt. Dock landade Zäta på min fot när han lade sig ner och klämde den då mellan honom och marken. Hörde hur den knakade till och trodde först att det var ledbandet som dragits av igen, men jag kände ganska snabbt att det snarare var främre delen av foten som tryckts ihop, vilket var "skönt" eller vad jag ska säga. Ledbandet har jag dragit av så det räcker!
Bekymrade mig dock inte mycket för mig själv just då, utan ville mest veta hur det gick med Zäta. Han klarade sig dock bra och verkade mest förvånad som tur var, haltade heller inte eller markerade på annat sätt, verkligen skönt! Han tyckte däremot att matte var väldigt konstig när jag försökte få med mig honom ut i skogen för att kunna sitta upp från en sten ;) Ganska snart knatade han på i 190 igen dessutom :)
Är väldigt glad att det ändå gick så bra som det gick. Antagligen bidrog det att jag red barbacka och då bara låg kvar när han reste sig, hade jag haft sadel hade det troligen gått värre... Nej usch, vi hade verkligen tur!!

Imorse var mådde foten dock inte så bra. Kunde först inte gå på den alls när jag vaknade men det blev bättre ganska fort som tur var. Jag får väl se hur det hela utvecklar sig, drygt att skadan kommer nu när jag verkligen vill vara ute och springa i vårvädret :( Menmen, får ta dte lugnt ett par dagar så är jag förhoppningsvis back on track igen snart :)

- Fina vännen, sålänge inte du gör dig illa är jag nöjd ♥


Jättefin blogg, är det din häst? :)

2012-03-06 // 17:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback