» Torsdag 28 juni 2012

Den här dagen har verkligen gått från att vara ganska megadålig till ganska nice.
När jag cyklade till jobbet imorse, trött och dan eftersom jag tvunget skulle se klart Spanien-Portugal igår kväll, kände jag att idag var en sån där dag när jag bara ville krypa in i min tjocktröja - dra igen luvan - och somna om minst fem timmar till. Men det gick inte för sig och dumt nog skulle jag idag dessutom jobba 9,5 timmar istället för de vanliga 8.
Men med lite tårta till fika och braiga jobbarkompisar tog jag mig igenom dagen och kunde till slut landa på Friskis för att gå på mitt favvispass. Ju längre passet gick desto gladare blev jag och trots att jag var så trött att både benen och armarna skakade när jag cyklade därifrån var jag både nöjd och glad igen (:
Tog ett depåstopp i stallet på vägen hem och blev där längre än jag hade tänkt. Pratade med vännerna där, mockade det lilla som finns kvar i boxen och myste med Zäta.
Herr Zenator hade förresten varit ute på äventyr idag vilket jag fick berättat för mig när jag kom till stallet idag. Han och hagkompisarna hade nämligen traskat ur sin hage och dragit vidare till Navestad (stadsdelen bredvid Hageby) och kollat in ett bostadsområde där som heter Atrium. Men som jag förstod det hade alla klarat sig helskinnade tillbaka och Zäta hade inte en skråma på kroppen, turligt nog!
Borstade av ordentligt medan vi tittade på hopplägret och gick sedan ut och betade länge i kvällsolen. Mysigt värre ♥ Dock kunde jag inte låte bli at deppa lite över att jag inte kommer kunna träffa honom varje dag efter imorgon. Men hästarna är verkligen värda sin semester nu och jag får väl klara mig (;

Sedan jag kom hem har jag bara ätit middag framför tvn och sedan fortsatt rensa bilder. Jag är långt ifrån klar men nu borde jag iaf ha plats nog för att kunna tömma kameran inför imorgon och det får räcka för idag. Nu ska jag duscha ordentligt och sedan samla energi inför morgondagen, med allt jag har planerat kan det minst sagt behövas! (:

- Bästis ♥



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback