» På min inköpslista!

Under den här terminens tävlingssäsong har jag upptäckt en hel del som måste införskaffas på nytt i höst, både nödvändiga saker som jag faktiskt behöver och lite annat som jag har ett mindre praktiskt behov av men ett stort "vill ha"-behov av hihi (:

På inköpslistan står bland annat:

- Broddar; Behöver i princip en helt ny uppsättning då de jag har nu är mer eller mindre sönderdragna och inte vill samarbeta med mig längre
- Vita ridbyxor; Paret jag har använt nu har massor av fina prickar efter smutsiga tävlingar under åren. Dock funkar de ju fortfarande i övrigt, bortsett från att det nästan är hål i dem, så detta kanske är en såndär vill ha-grej?
- Tävlingsskjorta; Här är det ungefär samma sak, de jag har nu fungerar, bortsett från att de är så grymt korta! Kan knappt stoppa ner dem i ridbyxorna och då har mina vita ridbyxor ändå relativt hög midja... Men det är det ju ingen annan är jag som märker.
- Nummerlapp; Ett måste på tävling och ingen av mina två håller så mycket längre till.
- Pyntat hårnät till donut; Fick tipset att införskaffa mig ett hårnät att ha utanpå donuten. Det är ganska svårt att få den riktigt stabil och bra med mitt långa hår, så det behövs något som håller allt spret på plats!
- Boots; Boots är ett måste för mig när jag rider med broddar och under tävlingen på NFK's gräsbana den 26/5 märkte jag att Zäta verkligen inte trivs i mina boots längre. Kardborren på det paret jag använder bak hade gått sönder efter andra klassen och Zäta tyckte det var superläskigt. Sparkade mot dem och hade sig. Paret till frambenen är av en annan modell men har alltid varit lite för små. Det får bli en ny uppsättning som passar och sitter bra nästa termin!

Sedan finns det såklart saker som jag skulle vilja ha men som troligen inte kommer att få finnas i min stallgarderob eftersom de är för överflödiga. På "drömlistan" står bland annat benskydd och ett par stövlar som sitter som en smäck. Men dessa saker är som sagt bara drömmar (; Något annat som fladdrar omkring i mina tankar är små klisterstenar. Helt ärligt vet jag inte riktigt just vad jag skulle blinga, men jag kan säkert komma på något. Har sett fina varianter på pyntade nummerlappar till exempel.
Dock är det dyrt att drömma, inte bra för min ekonomi, haha!


Trackback