» Mitt sommarjobb

Rebecka ställde frågan om var jag jobbar nu under sommaren och jag tänkte att det kunde vara bra att ta svaret såhär ifall fler undrar! (:

För tredje sommaren i rad jobbar jag på E.on elnät i Norrköping. Arbetsuppgifterna har varierat under åren från kabelskåpsdokumentation under första året till arbete med elstolpar förra sommaren och också under denna.
Det jag gör i dagsläget är att med hjälp av olika program på datorn rita och placera ut elstolpar och en sak som kallas jordtag i kartor, och sedan fylla i information om dessa i olika tabeller. Kort sagt skulle man kunna säga att jag hanterar information framför en datorskärm 8 timmar om dagen! (;

Det är alltså detta som tar upp större delen av mina sommarlovsdagar under den här och kommande 3 veckor. Egentligen är det ett arbete som ligger så långt ifrån mina intressen det kan komma. Men jag tjänar goa pengar, har roligt med jobbarkompisarna och skaffar mig både meriter inför kommande anställningar och förhoppningsvis en del datorkunskap, så det fungerar bara bra! (:



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback