» Lördag 28/1 2012

Ni får en lite mer ingående beskrivning av helgen såhär i efterskott eftersom internetet som sagt inte funkade, bara för att jag har gjort så mycket kul utöver plugget hihi! (:

Började med en plugg-session innan jag och mamma åkte till Friskis och tränade vid 11. Älskar att träna så "tidigt" på dagarna! Då har man liksom gjort det och så känns det så bra resten av dagen sen haha!
Köpte sen med mig supergod egengjord sallad, från ICA Sporalen faktiskt, och åkte till stallet efter ett besök på biblioteket.
Där väntade lite småfix med Zätas nya box (japp han har flyttat) innan jag tog på mig fyra lager med jackor och knatade upp til lsjukhusfältet med Hillevi :)
Stod på en brunn och fotade ett tag i snön och hade det ganska bra ^^Gillar verkligen att fota ljusa vinterdagar!

När vi kom tillbaka var det full rulle direkt! Cissi (ridskolechefen) tog ut sin julklapp som hon fick 2010 (haha!) och och tog äntligen och åkte på spa och parmiddag. Min och mina vänners del i detta var att vara barnvakt, vilket ingick i klappen :)
Så jag, Emma och sen Ebba och Carro åkte pulka mm i slalombacken i en dryg timme, tror vi hade lika roligt allihop!
Upp ner, upp ner, åka i knät, åka tåg, tävla mm. Pulka är verkligen underskattat för det är egentligen superkul! Speciellt med fyra överlyckliga busungar! :)

Kvällen spenderades ju hemma hos Tessan för att fira att hon fyllt hela 18 bast! :)
Jag och Emma kom dit ca 17 (och innan dess hade jag duschat, fixat håret och gjort mig i ordning på 15 min, eftersom jag blev liiite sen hem från stallet).
Sen åt vi middag, pratade mycket, åt asgod marängtårta, pratade mycket mer, kollade i gymnasiekataloger, anordnade en bokcirkel (skämt åsido...) såg på film, och hade allmänt kul! Väldigt lyckad kväll och jag tror Tessan blev jätteglad över hennes present; Ett presentkort på spabehandling :)

Trodde sen jag skulle krascha i min säng när jag kom hem men så blev det inte. Fastnade i soffan med mamma och pappa åt åt min hemmagjorda mangoglass som jag gjorde i fredags, gott gott :)
Pappa överraskade mig också med en liten present, bara sådär! Fick en superbra bok om ridsporten i allmänhet som innehöll tips och trix, självupplevda berättelser, tävlingsinfo mm. Tack så mycket! :)

Och sen blev det sängen tillslut!


- Bilden är lånad/tagen av Tessan ;) 
Från vänster: Sanna, jag, födelsedagsbarnet, Ellen, Emma



tror! hah! hon blev väldigt glad! ^^ taack! <3

2012-01-30 // 13:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback