» Hoppning i vuxengruppen 12/1 2012

Hej och gå säger jag bara, lektionen fick minsann ingen bra start igår!
Kom typ stressad till stallet eftersom maten blev sen och sådär, väl där var det väldigt rörigt och lite tidsoptimist som jag är började jag smörja Frejas träns dessutom, vilket kanske inte var det smartaste! ;)
Fick iaf rida den "nya" hästen Domena igår, vilket var roligt! :) Mindre kul var det dock att upptäcka att hon var totalt oborstad och superlerig 15 minuter innan lektionen, att hon dessutom inte direkt var min bästis när jag försökte stressborsta henne gjorde ju inte det hela lättare, åh arg tjej då kan jag lova! Inte så mycket på Domena, för jag förstår om hon också blev stressad när jag kommer upp till henne och far runt, men av andra orsaker som inte borde finnas...

Allt blev iaf bra när jag väl kom upp på henne! Vääääääldigt seg visade hon sig vara, vilket jag inte direkt var beredd på.
Framridningen var väl kanske inget att hurra för direkt ;) Försökte mest få henne någorlunda lösgjord men det var inte det lättaste när hon inte alltid ville lyssna framåt ens... Fick dock en mycket bättre känsla i galoppen (y)
Och hoppa kunde hon ju! Mjuka fina och framförallt stora språng, duktig tjej då! :) 
orken var ju kanske inte den bästa, men hon kämpade på och det märktes så tydligt efteråt hur nöjd hon var med sig själv, frustade och öronen pekade spikrakt framåt ;)

Så overall gick det ju ganska bra igår, trots att allt var upp och ner från början hihi! :)

Kram Amanda

- Har tyvärr inga bilder på Domena ;)


» Carro

Kan nog säga att jag förstår vad du menar.. Men bra att det gick bra sen, trots stress :)

2012-01-13 // 21:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback