» Snilleblixt!

Jag har länga varit riktigt trött på min hemma-garderob, alltså mina vanliga kläder och inte stallkläderna haha :) och nu har jag kommit på hur jag ska lösa dte problemet!
Den enklaste lösningen är ju såklart att bara köpa nya kläder, men om jag inte har alla pengar i världen och dessutom är ganska snål så vill jag inte storhandla bara sådär, funkar liksom inte ;) Dessutom har jag ju ganska mycket kläder i min garderob redan...
Och det är där min geniala lösning kommer in! :)

1. För det första ska jag köra på det gamla goda tricket: "En in = två ut" på så sätt kommer jag göra mig av med mer kläder än jag införskaffar och då kommer min garderob bli mycket bättre!
2. De kläder jag gör mig av med ska jag slänga om de är trasiga, men annars skänka till typ myrorna eller någon hjälporganisation. Då gör de mycket bättre nytta än om de bara hamnar i soptunnan, dessutom mer miljövänligt ;)
3. Jag ska handla lite i taget. Typ ett eller två plagg varje månad. Då kommer kläderna sakta men säkert bytas ut och pengarna kommer att räckta till allt jag vill, har ju träningar och tävlingar att betala också, och de går faktiskt före! :)

Tror detta blir bra! Febuaris inköp kanske bli blir av redan i eftermiddag efter Friskis! Dock inte allt detta :)



» Tove

Jätte fin blogg :D

2012-02-03 // 17:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback