» Beslutet är fattat

Jag har gått och funderat under en tid, på hur folk egentligen beter sig mot varandra. Hur jag beter mig, hur andra beter sig mot mig, varför vi väljer att bete oss som vi gör, osv...
Det här är något som är ganska typiskt för mig, jag ifrågasätter saker och när jag väl har börjat kan jag inte få tankarna att sluta snurra och då är det inte roligt att diskutera med mig, för jag godtar inga ursäkter eller osäkra lösningar ;)
Men det jag vill komma till med mina beteendetankar är att vi ofta gör saker och ting så svårt för oss. Vi ska hävda oss, inte göra bort oss, gärna vara snäppet bättre än varandra hela tiden osv. Hur jobbigt är inte det egentligen? Varför inte bara "samarbeta"?, så himla mycket enklare! :)

Jag har dock bestämt mig för en sak nu, efter att ha reflekterat över detta ett tag, och det är att ingen ska få köra över mig längre.
Jag är ju för farao nästan 18 år gammal och nu får det vara slut på mes och mjäk! Det är dags att stå upp för mig själv och mitt liv och det ska jag göra också. Inget mer nerklankande eller tramp på mina tår här inte.

Därför har jag gjort en lista på vad jag ska förändra med mitt eget beteende:

- Först och främst, SÄGA IFRÅN
- Käfta emot (i lagom mängd), varför är det jag som måste ge mig hela tiden?
- Stå på mig
- Göra saker som jag uppskattar, oavsett vad andra tycker om detta
- Sluta vara en marijonettdocka som bara följer  andra
- Vara en GLAD & SNÄLL person, för det tror jag man kommer långt med (:

Det blir lite förändringar detta, men det tror jag behövs. Ibland känner jag att jag behöver lite mer attityd än vad jag egentligen har, men det får väl tränas upp!
Och saken är den, att det här inlägget är inte skrivet för att jag tycker synd om mig själv (för det är inte synd om mig!) eller för att någon ska ta åt sig. Men om någon gjorde det, så kanske det var en bra tankeställare?


- Jag håller mig därför till detta citat och får väl försöka tänka på det när det känns tungt ibland,
för det är ta mig tusan helt sant! (:


» Carro

Helt rätt Amanda! :)

2012-02-22 // 14:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback