» 12 december 2012

12-12-12, och dessutom lyckades jag av ren slump kolla på klockan när den var 12:12, lite coolt är det ju ändå (; 
Idag är det en bra dag. Solen skiner, snön gnistrar, jag har gjort klart två skoluppgifter under dagen, jag lyssnar på julmusik och har varit hos Zäta och ridit på morgonen (: Jag blev dessutom glatt överraskad när jag öppnade datorn förut och påmindes om att jag bytte skrivbordbakgrund igår, det hade jag redan glömt haha! 
 
Först nu har jag insett hur lite det faktiskt är kvar av skolan för den här terminen. Med idag har jag endast sex riktiga skoldagar kvar och när morgondagens nationella prov i matte D (japp ni läste rätt, och jag dör ångestdöden varje minut just nu...) är gjort kan jag börja slappna av igen. Då får jag tillbaka mitt liv och min fritid som under de senaste tre veckorna verkligen varit ersatt med plugg-plugg-plugg. Det är faktiskt mindre roligt att behöva avstå från Zäta-dagar för att jag behövt plugga matte. Men men, det är inget att älta över nu. Imorgon eftermiddag/kväll en det som sagt över och då kommer jag att vara en mycket trött med extremt glad tjeja! (:
 
Zäta fick gå ett pass i ridhuset imorse eftersom b´vi myst i snön de senaste två gångerna. Lite dressyrjobb stod på schemat och det var inte uppskattat till en början kan jag lova! Zäta tyckte det var en mycket bättre idé att springa grymtandes och slänga upp huvudet åt alla möjliga håll än att arbeta ordentligt, för det var ju alldeles för jobbigt enligt honom hihi! Men efter tjugo minuters tragglande kunde vi trava på framåt med en bra takt och tempo och efter ytterligare tjugo minuter, mer huvudslängande och grymtande satt även galoppen där den skulle. Satiken så bra han gick i högergaloppen när jag kom på att jag behövde vinkla bak min vänstra axel ett snäpp för att få bättre stöd på yttersidan, härlig känsla när det klickar till sådär! (: När det väl lossnat i galoppen avslutade jag ganska snabbt och så fick han gå ut i hagen med dubbla mystäcken som belöning (: 
 
Nu är det dags för mig att klä på mig (känns som en bra idé haha?) och pipa iväg till dagens enda lektion innan jag förhoppningsvis pluggar matte för sista gången i mitt liv, förstå känslan! :D
 
Bästa, busigaste, snyggis ♥



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback