» Måndag 20 augusti 2012

Igår drog skolan samt vanliga rutiner igång igen och det med dunder och brak! Helt plötsligt kändes det som om jag hade miljoner saker surrande i mitt huvud på mindre än 24 timmar och jag kan ärligt säga att det var lite överväldigande en stund. Från sommarlov som avslutats med jordens slappaste vecka till rå vardag, pang på rödbetan så att säga (;
Att det dessutom körde ihop sig lite under eftermiddagen när jag hade mer än jag trodde på gårdagens kalender gjorde inte saken bättre direkt. Men allt löste sig bra till slut och när jag trampade hem efter terminens första styrelsemöte var jag pigg som en lärka och bara väldigt glad. Älskar verkligen min lilla klubb och de fina människor som finns där! ♥
Nu vet ni i alla fall varför det gapade tomt här igår (:

Förutom gårdagens minikaos har jag hunnit med roligheter också! Precis som jag trodde blev det ganska tajt mellan stallet och födelsedagsfirandet. Hoppade in och red en av ridskolans nya tjejor, ett femårssto vid namn Aija, och det var en riktigt trevlig prick (: Ganska spänd till en början men när hon fann sig i vad jag pysslade med blev hon riktigt mysig. Glad och positiv, kommer nog bli superbra så småningom (: 
Under kvällen firades Hillevis nyligen fyllda 18 år och i sann Hillevistil hade jag, Johanna och Emma fixat både Mc Donalds- och chokladbuffé hihi! Kvällen blev riktigt lyckad och som vanligt hade jag det bäst med mina vänner ♥

Förresten så finns det en fördel med att de vanliga rutinerna dragit igång, och det är en stooor en, nämligen att foderterminen också startade igår :DD
Zäta och jag startade hårt med dressyrträning och med tanke på att jag inte suttit på honom på ca 10 veckor gick det ganska bra! Jag kände mig lite ringrostig men Zäta var inte alls så stretig och tjafsig som jag hade väntat mig, toppenbra! :D Mer om detta kommer när jag har knipt några bilder från Hillevi som var go och fotade (:

Idag är det skoldag som vanligt, det suger att börja med schemat direkt..., men vi mjukstartar iofs med att sluta vid lunchen 12.30 så det är ju alltid något. Förresten händer det något spännande ikväll, men det får ni också veta mer om senare (; 
- Fina fina Rhodos!


sv: åh, tack så mycket! :D

2012-08-21 // 15:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback