» 25 april 2012

Onsdagar är segdagar i mitt liv och idag har jag bara gått och längtat efter att klockan skulle slå 15.45 så att mamma kunde hämta mig och köra mig till stallet, för idag hände något mycket speciellt och roligt! Jag höll nämligen i min allra första egna ridlektion för en grupp! :DD

Lotta frågade mig igår om jag hade möjlighet att ta hennes nybörjare idag och självklart tvekade jag inte en sekund med att tacka ja! Därför fick jag idag vara ridlärare för första gången på riktigt och det var så himla roligt! ((: Barnen tyckte dessutom att det var roligt att rida över bommar, och att jag hade skött mig bra så jag antar att jag gjorde ett ganska bra jobb iaf? (; 
Hur som helst gav det verkligen mersmak  och jag ville inte sluta ha lektion när halvtimmen var över hihi! Något som gör mig ännu säkrare på att min tanke om att jobba med hästarna ett tag efter gymnasiet är rätt (:

När jag jobbat klart traskade jag och Ebba hem tillsammans i ösregnet och hade det ganska bra faktiskt! Efter det smaskig middag och sedan dess har jag inte gjort så mycket förutom att försöka ta igen alla avsnitt jag missat på ponnyakuten. Bara ett kvar nu! (; 

Nu blir det en kopp te och planering av helgen med pappa innan jag hoppar i säng, tänker somna med ett leende på läpparna efter en såhär bra eftermiddag och kväll! ((:

- Vad tror ni, skulle jag passa som ridlärare i framtiden? (;



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback