» Höstregn och rödgula vindar

När man cyklar hem från skolan i det kalla isregnet vill man inte att det här ska hända:

♦ Inse att man inte har några vantar på sig, och frysa sönder händerna
♦ Ångra ca 17 gånger att man inte tog vantarna i morse, trots att man tänkte göra det
♦ Behöva bromsa in när man har superbra fart
♦ Att hörluren ska ramla ur örat precis när Rix fm folket säger något jättekul
♦ Känna hur regnet går igenom byxorna (= kalla ben)

Och det här vill man ska hända:

♦Känna sig glad över att man är klar med dagens två prov
♦Känna sig glad över att man överlevde måndagen
♦ Vara tacksam över att jackan är så pass vattentät som den är
♦ Komma fram till stallet
♦ Vara glad över att man stannade kvar och pluggade i skolan (= klar för dagen)
♦ Komma på att man fyller 17 på Torsdag

Och nu sitter jag här med min största kopp full med te! :) Det är fint det.  Annat fint var att få prata med mina prinsar igen efter att knappt ha sett dem helgen. Men jag blev nog gladare av det är de tror jag, fast Noak blev lite piggis när jag kom och Zäta tillät mig att gosa med honom en liten stund i alla fall :)

Nu ska jag knåpa ihop en framsida till min kalender, det är minsann på tiden det! ;)

Kram Amanda



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback