» London 2011, dag 1

Vare sig ni vill eller inte kommer ni nu få läsa om mina fyra underbara dgar i London ;) Dock kommer jag dela up resan i just fyra olika inlägg, ett för varje dag, så att det inte blir så himla mycket att läsa på en och samma gång :)
London 2011, dag 1

Uääk! Klockan ringde 03.30 på fredagsnatten/lördagsmorgonen och då var det bara att pallra sig upp! Flyget gick nämligen från Skavsta redan klockan 07 så det gällde att vara där tidigt och i tid ;)
Sov större delen av bilresan dit, checkade in, åt lite frukost på flygplatsen, gick på planet, sov nästan hela flygresan också. Så för min del gick ju resan ganska fort haha! :)
När vi kom fram till England tog vi en flygbuss in till London, sedan tunnelbana sista biten och tillslut var vi där!! :D
Lämnade av väskorna på hotellet och sedan körde vi igång :)

Lördagen bjöd mest på shopping faktiskt! :)
Jag och mamma knatade runt själva på Oxford street medan pappa och Martin var iväg och kollade på Liverpool-Chelsea (Självklart vann bästa LFC) och gick en guidad rundtur på Chelseas arena.
Hittade mycket bra saker. Och jag måste bara säga: PRIMARK i mitt ♥! För er som inte vet det är Primark en superstor affär i slutet av Oxford street, där du kan hitta ALLT till ett minipris! :D Affärens slogan är liksom att vara just billig, och det är den även känd för :)
Plockade med mig två stora jättemysiga halsdukar (varav en invigs just nu hihi), två toppar, en liten typ handväska i perfekt storlek om man bara vill ha med sig några saker men ändå vill få plats med mer än plånboken, och ett par lurviga mysstrympor/tofflor :) Och allt detta till ett vrakpris (y)

Efter Primark tittade vi runt i lite olika affärer, finns så sjuuukt mycket coola varuhus och affärer i London så ni anar inte, innan det var dags att gå hem till hotellrummet och ta det lite lugnt innan vi gick ut igen ;)

På kvällen blev det middag på Angus, där jag åt revbensspjäll för första gången i mitt liv! Mycket gott men en asstor portion som jag inte orkade äta upp haha!
Efter middagen kvällspromenad längs med gatorna och till sist hamnade vi på Picadilly Cirkus :) Kollade runt i lite mer affärer (de hade öppet till 22!) och till sist tog vi oss hem trötta men nöjda :)

Kram Amanda

Julskyltningarna i London är sjukligt fina! De går verkligen in för det! :)