» Lite uppdatering...

...om Pricken tänkte jag! :)
Var ett tag sedan jag skrev om vad vi pysslar med nu, av olika orsaker, så jag tänkte att det är dags att ta upp det! 

Måndagen för två veckor sedan (haha sa ju att det var länge sen!) Hopptränade vi för Cissi. 
Fokuset låg på lydnad hellt och fullt och jag tycker vi lyckades riktigt bra! Fick rida fram lite muppigt bara, på i princip hellånga tyglar... men det fungerad eju så varför inte? :)
Mörknade snabbt eftersom vi fick vara ute så det blev inga höjder direkt, men kontrollen var bra och jag var väldigt nöjd efteråt :)
Den veckan hann jag inte ha honom nåt mer eftersom vi åkte till London på lördagen, men det medförde bara att jag istället fick ha honom tre dagar föra veckan! :D

Onsdagen fick bli jogging i ridhuset! Lånade lite plats av gruppen som var supersnälla och delade med sig, tack! ♥ Fick dock inte så mycket vettigt gjort. Tyckte han kändes lite knackig och var allmänt konstig. Stel och hård i munnen :( lite bättre i galoppen, och fin i skritten, men traven var bara skit!
Försökte lösa detta på torsdagen då det fick bli ett ordentligt dressyrpass i ridhuset! Inte lika stel idag och jag tycket att munnen kändes bättre också, men ändå lite okontaktbar... avslutade helt okej ändå, så jag fick vara nöjd med det :)

Och sen igår då. Red ut med Hillevi och Lina och det var nog den roligaste uteritten på länge! :) Stormen gjorde definitivt sitt till och hästarna levde livet i blåsten, knäppisarna! ♥
Mycket bus och skratt och min dag var räddad! :D
Nu vet ni lite hur vi ligger till! Har Zäta idag också och även idag ska jag försöka få loss det där som ligger och stör! Kan ju hoppas att han är lite gladare och kanske har släppt lite i kroppen med tanke på igår, huvudet måste ju också få ventileras ibland! :)

Kram Amanda

- gammal bild från en Jennyträning


» Lina

tack själv för en trevlig uteritt

2011-11-28 // 20:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback