» BUS-cup 2011

Igår gick finalen i BUS-cup av stapeln och turligt nog fick vi ha den hos oss på Hageby, så vi behövde ingen lång bilresa hihi :)

Cyklade upp till stallet typ nio för att hinna mocka och sådär innan vi väl började runt tio med lite info och laguppskrivning och sådär.
Sedan satte själva tävlingen igång! Fjorton boxar användes som stationer och innehöll frågor, "namnge saken", sätt-ut-postitlappen-med visitationsmomentet-på-hästen osv ;) 
Jag tycker att mitt lag (jag, Hillevi, Johanna & Felicia) gjorde riktigt bra ifrån oss! :)
Frågorna/stationera var riktigt bra upplagda, några enkla och några lite svårare, som det ska vara :) och när vi var klara var det bara att vänta på resultatet...
Under tiden visade vi Pållestollar runt lite på anläggningen medan proven rättades, men tror inte att de från de andra klubbarna tyckte det var så intressant haha.

Tillslut samlades 6 nervösa lag i teorisalen. Tyvärr blev det ingen vinst för något av våra lag, men däremot tog vi både andra - och tredjeplatsen! :)
Mitt lag kom tvåa och fick då svarta benlindor som pris, medan de andra fick en sponsrad hink från Krafft med en höpåse och pellets.

Självklart var det lite trist att inte vinna, och på så sätt missa Globenbiljetterna, men jag kan säga att hela BUS-cupen har varit superrolig :)
Föreläsningarna med Göran Hagelin från Krafft och Carina Melin från Hästkliniken var verkligen lärorika och jag kommer absolut ha nytta av dem i framtiden!
Dessutom var det roligt att göra något utanför stallet med US-folket, trots att det var hästrelaterat då hihi :)

Kram Amanda



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback