» Marie Carlgren-träning :)

Kommer inte på någon passande rubrik till detta fina inlägg så det fick helt enkelt bli vad det handlar om, om ni fattar vad jag menar ;)

I söndags tränade jag och Zäta i alla fall för Marie igen och det gick minst lika bra den här gången! :) Verkligen supergillar Marie och hennes träningsmetoder och övningar, de är som specialgjorda för oss. Fast det är de väl lite också antar jag ^^

Den här gången hade hon ju sett oss förut en gång, vilket gjorde att vi nu kunde jobba vidare med det vi tränade på första gången (takt, form, lösgjordhet). Använde oss av ungefär samma metod för att få honom lösgjord-ta mycket i honom, ställ krav och var konsekvent och mjuk i handen. Funkade mycket bra :)
Takten satt ungefär var den skulle från början så vi kunde börja jobba lite mer med samling i söndags. Tror Zäta tyckte det var jobbigt men tillslut lyssnade han jättebra på hjälperna. Gick vidare härifrån till att öka travtempot lite men ändå behålla samma takt och form (lite knepigt först men bra sen) och slutade med skänkelvikningar, öppnor och förvänd galopp :)
Kändes väldigt kul att ändå få göra så "avancerade" saker och inte bara nöta på volterna :) Ett stort plus är att de gick så bra som de gjorde! SKänkelvikningarna var väl inte perfekta direkt, men de har vi svårt för så jag är ändå nöjd! Öppnorna satt tillslut och den förvända galoppen var stadig :)

Låter kanske som om jag överdriver hur bra det har gått men såär det inte. Allt bara stämmer när jag rider för Marie, antar att jag skärper mig och verkligen rider liksom. Dessutom är hon så positiv och ger oss så fina kommerntarer och feedback så jag kan inte vara annat än jätteglad efteråt helt enkelt :D Tror det blir lite som ett lyckorus!:)

Hade!

Kram Amanda


                                 Lille dressyrhästen! :) ♥ (med luddet på sne haha ) :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback