» Vart jag mig i världen vänder står jag där med tomma händer

Random textrad som jag hörde på jobbet i en konstig låt idag! Egentligen ganska tragisk, fast lite poetisk på något sätt också... aja nog om det! ;)

Än så länge går det bra att jobba med elstolparna, och det är fortfarande roligare än kabelskåpen hehe. Dessutom börjar jag ju lära känna mina arbetskamrater mer och mer och om det fortsätter såhär tror jag att det kommer bli en väldigt rolig jobbmånad faktiskt!
Blir så jäkla trött på mig själv ibland bara, slänger ur mig massa totalt ointressanta saker bara för att säga något! Kan väl lika gärna vara tyst, eller?!

Förresten är jag väldigt nöjd över min deal med Hööks under gårdagen! Har inte berättat det kom jag på men stövelskaften som jag köpte under våran roadtrip såg askonstiga ut en dag! Då hade jag ridit i dem endast tre ggr och redan var de väldigt nötta på insidan av vaden?!
Hann inte göra något åt saken just då utan red i dem en fjärde gång och smörjde dem sedan i hopp om att det nötta skulle synas mindre. Och vad händer då? Jo färgen rinner av! Okej att nytt läder kan färga av sig det vat jag ju om, men mina stövelskaft tappade så mycket färg att de blev gröna fläckvis och man såg verkligen svampmärken!
Självklart tänkte jag inte gå med på detta ;) Så igår bar det efter ett telefonsamtal till affären av till Hööks för att förhandla.
Hon i kassan var väl inte överdrivet glad direkt, tyckte att vi hade överrivit i telefon osv (vilket vi faktiskt inte hade, snarare tvärt om). Men tillslut fick jag iaf halva priset tillbaka! :)
Så ja, jag är nöjd, det gröna hade bleknat ganska mycket och om man smörjer in dem med lite skokräm så blir de nog svartare igen :P Men mest nöjd är jag över att vi kunde övertala hon i kassan haha! Åkte därifrån med en bra känsla :)

Nu har jag bakat lite tårta till min far som egentligen fyller år idag men som ska firas i morgon, Stort grattis bästa pappa :)!
Tror den blev god, har aldrig gjort den här förut men den kändes somrig och det är ju bra! ;) Speciellt i allt himla regn, hur mycket vatten finns det däruppe i sommarhimlen egentligen?!

Nu ska jag inte skriva mer för jag måste verkligen duscha! Blir en gammal bild på skaften eftersom det var de som det här inlägget mest handlade om och för att jag sitter vid pappas dator där jag inte har några bilder ;)

Hade!

Kram Amanda





» Mary

haha jag erkänner ;) och björn är arn på sin dvd! det är under "regi robert". du kan få låna dvd'n någon dag om du vill :)

2011-06-22 // 22:06:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback