» Glassrecension nr 2: Daimstrut



Daimstruten har vi länge kunnat köpa i princip överallt. I mataffärer, kiosker, cafeer osv, och jag tror att den tillhör favoriten för många! :)
Själva glassen i sig består av en strut (obviously ^^) som innehåller vaniljglass med daimkulor/chruncy. Glassen är sedan doppad i ett tunt lager choklad. Mums! :)

Smak: Jag tycker att daimstruten är supergod! Jag gillar speciellt daimkulorna i vaniljglassen och den tunna chokladtoppingen. Fast egentligen passar hela alltet jättebra ihop! :)

Utseende: Utseendemässigt utmärker sig väl inte Daim sådär jättemycket.. Den ser ganska vanlig ut och är ganska lik de flesta andra strutar. I och för sig är den ju toppig... (Påminn mig gärna om ni ser någon annan skillnad!)

Pris: En Daimstrut är ganska dyr, 20 :- får du hosta upp på de flesta affärer. Dock är det ju en stor glass så jag tycke ändå det är värt 20 silvermynt ;)

Kommentar: Daimstruten är som sagt en riktig klassiker som jag tror att de flesta har växt upp med. Den är enkel, prisvärd och god. Vad mer kan man begära? :) Tror jag ger den 5/5 toasters, väldigt nära iaf! :D





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback