» Listan del 1b, det här är min häst

Det här inlägget blev jag inte alls nöjd med egentligen, finns så mycket jag vill säga som inte får plats, men dethär fick helt enkelt duga!
Det blir kanske inte så svårt att gissa vem ni kommer få läsa om?! Jo just det, Prickis! :)
Om jag ska dra vår historia lite kort så minns jag att när jag och Emma en dag 2008 kom upp till stallet (efter ha varit på en konfirmationsgrej) stod det en nu filur i boxen mitt emot foderkammaren...
Pigga små ögon och en ovanlig och prickig rumpa fick mitt hjärta att smälta fullständigt! Detta var strax efter att Casper (som jag skötte ett tag) hade bytt ägare.
Gick och laddade ett tag innan jag tillslut tog mod till mig och frågade Lotta om jag inte kunde få testa att sköta nykomlingen med namnet Zenator.
Svaret blev JA, och en överlycklig tjej sprang genast och hämtade borstar och satte igång! :) Nästan direkt fick namnet Zenator bytas ut och efter lite brainstorming med Lotta och Emma kom Emma på det perfekta: Zäta :) 

Det här känns så konstigt när jag tänker tillbaka på det. Jag är egentligen inte typen som tar för mig och tar tag i saker, men tänk om jag inte hade gjort det? En så stor del av mitt liv hade antagligen inte funnits idag då. läskigt.

Slutade aldrig sköta Zenator, och idag vet ni ju hur det ligger till :) Har varit delfodervärd på honom sedan våren 2010, ett val jag aldrig någonsin ångrat! 

Zäta är en korsningsvalack född 2003 och kan vara en riktig liten busig prick ;) Mycket energi och många knepiga idéer som jag inte alltid förstår mig på! Svart-grå-mörkbrun framtill och vit med svarta prickar baktill, man kan inte missa honom :)
Tillsammans har vi från början byggt upp vår hoppning som från början inte var så stadig. Vi har också utvecklats en hel del i dressyren och nu börjat åka runt på våra första LA:1-or. 
Busar i skogen, myser i boxen och har det bara bäst tillsammans, iaf enligt mig! ;)
Jag har gjort lite "släktforskning" på honom eftersom han är okänd, och fick då reda på att han:
- Egentligen heter Zenator af Sten
- Har en Knabstruper till pappa (troligen därför han ser ut som han gör)
- Ponny/halvblod-korsning till mamma (antagligen därför han är så liten)
- Han föddes upp på Stens gård
- Har en syster som heter Zelda (tror jag)
Jag vet inte riktigt hur mycket mer jag ska beskriva honom, ni kommer ju få läsa mer ju längre listan går :)

Sålänge får ni hålla till godo eller ställa frågor om det är något mer ni vill veta :)

- Världens finaste prins ♥



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback