» Oh, look at the time...

... som den där kaninen i Alice i underlandet säger, om jag inte minns helt fel!
Egentligen kanske klockan är lite mycket för att sitta här och knåpa ihop ett inlägg, men jag är inte trött så det är ingen ide att försöka gå och lägga mig...

I morgon, (eller senare idag?!) väntas SISU-jobb på hyresbostäders prova-på vecka. Hela grejjen går ut på att barn och ungdomar ska få prova på en massa olika idrotter och så ska vi Poolare vara där och hålla i olika stationer med samarbetsövningar under tiden. Blir nog rätt kul tror jag. Är näst sista gången som jag har ett SISU-uppdrag för den här gången, sista blir på måndag.

Något jag har funderat på ett tag är hur min blogg har förändrats under den tiden jag har haft den...
I början var det nog ganska puckade saker jag skrev om tror jag, innan jag liksom fattade grejjen? Sen dess har det hänt massor, jag har lärt mig lite mer om webbdesign (med hjälp av H), jag har börjat följa en jädrans andra massa bloggar (dålig tidstagande vana), kommit på lite mer vad som är värt att berätta här och inte osv, osv.
Men en sak som jag har märkt av ganska tydligt är att jag skrev mycket mer om mina åsikter förut.

Om jag hade ett problem till exempel, då skrev jag nästan alltid långa funderingar om det här men maskerade det så att de flesta egentligen inte förstod vad jag menade, bara att det var något.
Och egentligen är det ganska skönt att göra så tycker jag. Bara lufta sina tankar och kanske avreagera sig helt och fullt utan att någon fattar, men ändå finns de där och lyssnar (aka läser). Det blir liksom lite som att berätta om sina tankar för någon utan att göra det öga mot öga, vilket jag tycker är ganska skönt.
Och jaa jag vet inte, det kanske ploppar upp en ny kategori med namnet "Tankar & Funderingar" eller så så småningom, kanske borde lägga det här inlägget i en sån kategori? Jag gör nog det.

Blir lite svamligt nu känner jag. Men det jag vill komma till är att jag tycker om att skriva ner saker precis som jag tänker dem. " Råa" fria ord som inte har omarbetats för att passa sammanhanget, platsen eller tidpunkten där de yttras, utan ord som låter precis som jag menar dem. Mina tankar helt enkelt.

Hoppas ni inte tycker jag verkar helt knäpp eller helt deprimerad när ni läser det här, för så är verkligen inte fallet! Jag mår nog bättre än jag gjort på länge tror jag, och bara för att understryka det så får ni inläggets första Smiley:  :) , varsågoda! Men detta var vad som ploppade upp i mitt huvud nu när jag satt här helt enkelt.

Nej ni, jag mår himla bra just nu, men ni kan räkna med mer "Tankar & funderingar" inom den närmsta framtiden!

Kram Amanda



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback