» Kvällskurs sum-11, dag 1

Hejsan! (:

Igår startade årets kvällskurs, en kombinerad kvällskurs för Cissi! :)
Började med en väldans bra teorifilm om ryttarens sits och inverkan därigenom. Hann inte se klart den men tror att jag ska låna hem den istället! ;)
Fick även testa på ett träningsprogram om hur stark en ryttare borde vara, och det var också bra! Tror att jag klarar MVG-nivån om jag anstränger mig lite :D

Sen var det dags för ridning då, och gissa om det var roligt att komma igång igen! :D :D
Zäta kändes dessutom mycket bättre än jag hade trott efter hur han har bettet sig på barnlägret innan och med tanke på att jag inte ridit honom på hela sommaren.
Enda skillnade var egentligen att han kändes lite ostadigare i sig själv och lite mindre taktmässig, men annars typ precis som när vi avslutade förra terminen, superkul verkligen! :) Tror dessutom han tyckte det var roligt också, och det gör mig ju inte mindre glad precis! ;D

Tränade massor på sitsen, med stigbyglar, utan, med tygelkontakt, utan osv. Nyttigt och kul :)

Idag står hoppning på schemat och det är jag galet taggad för, hoppas att gårdagens känsla sitter i hos oss båda :) Innan dess blir det sitsträning under longering, alltid kul att se vad andra tycker enligt mig, få veta vad jag kan förbättre och så :)
Ska dock bli longerad på Vulfa, kan bli lite spännande eftersom jag aldrig ens suttit på den hästen innan haha! Vi märker väl hur det går! ;)

Kram Amanda





Får se om jag kan ta med mig kameran ikväll... nån vänlig själ som vill fota någon dag? :)



» Lina

jag vill fota på lördag

2011-08-19 // 16:01:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback