» 13/8, fyra timmars sömn börjar kännas i huvudet nu

Japp, endast fyra pluttiga timmar sov jag inatt, men det gör inget! För igår firade HEJA Hillevi som fyller 17 bast i morgon! Säger inte grattis nu för det tänker jag göra då! ;)
Blev en ganska vanlig HEJA-fest. Massa sprit, FF, hög musik, och massa trasiga möbler. Eller...?
Snarare god Hillevi-mat (aka hamburgare+pommes), filmmys, skattjakt efter paketen, marängscwizzzzz som jag inte har en aning om hur man stavar till, därav hemmamecken ;) och massa lek i en lekpark! Fett bra kväll! Anledningen till att vi sov så lite var att vi gick och la oss typ 03, och sen upp typ 07-07.30. Hillevi skulle nämligen iväg och då var det lika bra att gå upp och sparka igång dagen! ^^

Sen dess har jag:
♣ pysslat med alla fina saker jag köpte under Kalmar/Öland-resan med familjen. Kommer ett inlägg om det senare.
♣ Flyttat in i min nya fina bebiskalender, älskar den!
♣ Varit i stallet
♣ och tagit hand om Fasa

I stallet var det en konstig stalldag. Hände egentligen inte så mycket, jag bara flöt omkring och hade det bra. Det var kul :)
Städade mitt/Zätas skåp, min del av Noaks skåp och sen fick jag ett damp och tog hela skåprummet. Är det nåt jag hatar så är det när det är rörigt och skåprummet har en tendens att bli så stäkigt att man får klättra över skräp för att ta sig fram och en annan tendens att se ut som ett krigsläger fullt med bombade soptunnor. Blä! Men nu är det fint igen! :)

Sen var jag en snäll stor tjej och hjälpte Noaks fadder som är en liten tjej att ta sitt tränskörkort.
Tyckte hon var duktig faktiskt men jag var tvungen att asgarva lite när hon inte kom ihåg att nosgrimman heter Aachen och att snokremmen heter snokremm.
I stället blev det arsle och snorr-rem haha! Nu menar jag inte att hänga ut henne på något sätt för jag tycker faktist att hon var riktigt duktig som kämpade på och det ÄR inte lätt att komma ihåg Aachen om man aldrig härt ordet förut! Gulligt tyckte jag :)

Sen tog jag hand om Fasa :) "Hade" henne idag åt C så jag mockade, fyllde på vatten och bortstade. Höll på med borstningen i över en timma eftersom den lilla hästen bestämt sig för att rulla sig 18 ggr i hagen, och sen såg jag värre ut än henne. Fy F*n! Stöv och damm precis överallt! De svarta shortsen är nu beigefärgade, det blåa linnet är grått, och det såg ut som att jag hade massa grå päls på armarna! Så skitig :P Men hon är väldigt gullig den där hästen så det gjorde inte så mycket :)

Efter Fasa-makeovern pysslade jag lite med funkisarna till PAJ (Pay and jump) och sen tog jag och Johanna våra cyklar och trampade hem.
Nu ska jag bara byta om till träningskläder och slappa lite, sen blir det backträning med J, ska bli sköj! :)

Hade!

Kram Amanda



En liten bild på HEJdelen av HEJA får pynta inlägget :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback