» Träningstävling i dressyr på VRF

(Fantasifull rubrik va?!) ;)

Gudars vilken bra dag det blev igår!
Startade nämligen årets första tävling på bortaplan och det gick som smort alltihop! :) Hemma gick Zäta bara rätt in i transporten och stod sen lungt hela vägen fram till VRF, inte för att det brukar vara några problem, men iaf :)
Kom fram i ganska lagom tid så vi han kolla läget med banor och sånt innan det var dags att lasta ur och rida fram. Var lite oroligt över att Zäta skulle bli för pigg med framridning utomhus men han skötte sig fint! Tror han gillade VRF för han var superlugn hela dagen :)

Klasserna då, kunde de ha gått bättre?
Började med LB:1 och sen LB:2. I första kändes det lite ostadigt tempomässigt och lite vingligt men annars helt okej, fick 61,03 % som räckte hela vägen till en vinst faktiskt! :D
I LB:2 var jag mest koncentrerad på att inte glömma vägen (första gången jag red programmet) men tyckte ändå att jag hittade en bra känsla den här gången :) Domaren gav oss 60,67 % och det räckte till en andraplats! :D

Behöver jag säga att jag var en glad tjej på hemvägen? ;) Först en häst som sköter sig super och sen dessutom 2 av 2 möjliga placeringar på årets första ute? :) Galet! :)

Dagen enda egentliga missöde var att vi körde fel på vägen dit, och hamnade på en jäkla grisfarm! Men aja, garvade åt det efteråt kan jag säga! :)









Hade!

Kram Amanda :)


Fin och snel liten hest det där!

2011-04-03 // 20:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback