» You're my perfect lullaby

Dagen började perfekt! Upp tidigt men det var det värt för det vankades dressyrträning för Mrs. Poynter ¨) Gick asabra idag, Zäta var extremt lång i steget för att vara han vilket gjorde att han blev mycket mjuk och följsam, så kul! Har inte kännts så bra på extremt länge... Kanske kan det ha berott på en dålig sadel men jag vet inte. Tack i alla fall för hjälpen Mary!
Efter träningen var han sjukt söt. Skrittade av honom i skogen och lät honom stanna och äta på en gren. Men när han släppte grenen snärtade den tillbaka på honom, självklart blev han skiträdd och drog iväg, men men elak som jag är tycker jag att han var så jäkla söt, fattade ingenting x)
Sen fortsatte flytet med för en gångs skull lättmockade boxar (stort plus i vardagen) och sen till stan med mamma. Tror vi var där i en evighet, men än en gång var det värt det! Hittade avslutningskläder och en hel massa annat. Lyckades bocka av allt på min inköpslista, och den var inte kort:

Avslutningsgrejor=klänning, topp till en kjol+Bh
Hårnålar
Deo
Ansiktsgrej
Tights/strumpbyxor
Jeans
Linne
Hudgrej
Nagellack (sannas fel ;P)

Men aa, mamma och jag kom fram till att vi alltid borde handla såhär sällan men sen köpa tusen saker på samma gång i stället, egentligen är det lika bra.
I alla fall är jag asnöjd med Zäta idag och att jag hittade allt jag skulle, ska dessutom ta mig upp till stallet en gång till snart för att hjälpa E att fläta Pari, mysigt att vara i stallet typ ensamma med hästarna ¨)
Endorfinkick så det heter duga när hästen går som bäst och dagen följer samma spår, gillasgillas ")




Hade!

Kram Amanda




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback