» The quest for the missing bib, part one

Någon som hade en aning om att nummerlapp hette bib på engelska? Inte jag i alla fall.
Idag har jag suttit och jobbat i sekretariatet hela långa dagen och tjänat ihop en del arbetstimmar under ponnydressyren. Bjöds på många fina ekipage och många fina kommentarer ¨)
Dagens goda gärning, och störtsa misstag var att låna ut min egen nummerlapp till en vimsig ponnyryttare som glömt sin egen hemma. Tänkte väl att det kan ju inte göra något, men hade ändå en känsla i magen som sa emot. Vem fick rätt då, jo magen. Fick nämligen inte tillbaka den efter att hon ridit och när jag letade efter dem hade de åkt hem. Lite halvsfult sådär.
När jag frågade Sussy om de lagt den i sekretariatet som jag bad dem och hon fick höra att den var borta gick hon igång fullständigt och sa att hon skulle leta reda på tjejens nummer och messa mig i fall hon hittade det. Snopet gick jag med på't, så nu får jag helt enkelt vänta och se hur detta löser sig  =)

                                                                 Wanted!
                                    Lost May 23 at Hageby Ridklubb, Call A if you find it...



Zäta fick en slappdag idag, skrittade upp på fältet med mamma och redl lite lätt på volten där. Men vem kunde ana att voltspår och diken kunde vara så himla kul andra gången man går på/över dem ;)

Hade tänk att gå och yoga ikväll, men bestämde istället att jag skall vara duktig och jobba undan en del sklogrejor inför veckan, eftersom den som alltid är absolut tom, har ju inget att göra, nejnej.
Men det är ju så jag vill ha det :)
Efter plugg ska jag faktiskt bara chilla...

Hade!

Kram Amanda

 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback